Розвиток мовлення "Маленький оратор"
Розвиток мовлення "Маленький оратор"
У ранньому віці закладається фундамент для формування нових психічних утворень, розвиваються психічні процеси, що дозволяють малюкові перейти на наступну вікову ступінь. Це сприятливий вік для мовного розвитку.
Роль розвитку мовлення дитини на другому і третьому році життя важко переоцінити. Оволодіння мовою перебудовує процеси сприйняття, мислення, пам'яті, удосконалює всі види дитячої діяльності і "соціалізацію" дитини.
Це період активного засвоєння дитиною розмовної мови, становлення і розвитку всіх сторін мовлення: фонетичної, лексичної, граматичної. Чим раніше почати вивчення рідної мови, тим вільніше дитина буде ним користуватися в подальшому.
Сукупність розвинених у дітей мовленнєвих умінь і навичок і складають мовну здатність, яка дозволяє йому приймати і будувати нові висловлювання відповідно до мовленнєвої ситуацією і в рамках системи правил, прийнятих в даній мові для вираження думок.
Основні завдання мовного розвитку:
Виховання звукової культури мовлення
Словникова робота
Формування граматичної будови мови
Розвиток зв'язного мовлення: діалогічного і монологічного
Підготовка до навчання грамоті.
Виховання інтересу і любові до художнього слова
Особливо чітко тісний зв'язок мовного і інтелектуального розвитку дітей виступає в формуванні зв'язного мовлення: мовлення змістовного, логічного, послідовного та організованого.
На заняттях ми формуємо фонетичну компетентність, а саме вміння слухати звуки навколишнього середовища, вчимося слухати і чути окремі звуки, розвиваємо фонематичний слух.
Ми вчимося самостійно складати невеликі розповіді, розвиваємо вміння слухати і розуміти питання, будувати відповідь. Важливим також є навчитися сприймати і розуміти розповідь дорослих для подальшого переказу і задавати питання дорослим і дітям.